Informacje ogólne
Opis studiów
Program studiów podyplomowych UX Design ma na celu dostarczenie wiedzy z zakresu Human-Computer Interaction (HCI) oraz praktycznych umiejętności obejmujących planowanie i przeprowadzanie badań UX, a także modelowanie, kompleksowe prototypowanie interfejsów użytkownika (UI) i ewaluację produktów i usług cyfrowych. Słuchacze dzięki zajęciom i warsztatom opartym na rzeczywistych projektach, mogą skupić się na realizacji swojego portfolio UX pod okiem mentorów i pełnych pasji ekspertów z wieloletnim doświadczeniem. Zdobędą również kompetencje związane z wdrażaniem strategii UX ze świadomością funkcjonowania ekosystemu biznesowego. Warunkiem uczestnictwa są ukończone studia co najmniej I stopnia oraz podstawowe doświadczenie zawodowe.
Dlaczego warto wybrać nasze studia?
Słuchacze studiów podyplomowych UX Design zdobywają kluczowe kompetencje niezbędne do projektowania zorientowanego na człowieka (Human-Centered Design) i zapewnienia wysokiego poziomu UX tworzonych rozwiązań interaktywnych. Są również świadomi różnych metodyk projektowych i roli badań w projektowaniu UX. Analizy przypadków biznesowych prezentowane podczas zajęć przygotowują słuchaczy do budowy zoptymalizowanej strategii wrażeń użytkownika, która integruje strategię biznesową z projektowaniem UX. Ponadto zdobyta wiedza oraz jej praktyczne zastosowanie pozwalają absolwentom na szybkie zrozumienie swojej roli w zespole i zajęcie dojrzałego, partnerskiego stanowiska w dialogu w procesie projektowym.
Słuchacze potrafią odpowiednio opracować plan badawczy oraz przeprowadzić badanie potrzeb użytkowników dopasowane do charakterystyki projektu i odbiorców. Posiadają praktyczne umiejętności modelowania i tworzenia architektury informacji dla rozbudowanych projektów usług cyfrowych, w tym serwisów internetowych, aplikacji mobilnych, itp. Stosują wytyczne oraz zasady projektowania ergonomicznych interfejsów użytkownika zgodne ze współczesnymi trendami projektowymi i aspektami technicznymi. Znają podstawowe zagadnienia związane z rolą i znaczeniem oraz środkami wyrazu formalnego w popularnie wykorzystywanych mediach. Świadomość podstaw designu nie tylko daje absolwentom przewagę konkurencyjną na rynku pracy, ale przede wszystkim umożliwia im pełnienie roli wartościowych i równorzędnych partnerów dla zespołów m.in. kreacji, strategii, IT oraz marketingu, z którymi będą współpracować.
Absolwenci potrafią efektywnie pracować z aplikacjami i serwisami do prototypowania interfejsów użytkownika stosując zasady intuicyjnej nawigacji, interakcji i metod dialogu z użytkownikiem. Znają podstawy projektowania graficznego i aplikacje pozwalające zaprojektować zarówno interfejs użytkownika jak i materiały prezentacyjne związane z projektem oraz budową własnego portfolio UX/UI. Są przygotowani do samodzielnego planowania i przeprowadzenia różnych rodzajów testów i audytów użyteczności w celu ewaluacji stworzonych rozwiązań interaktywnych. Potrafią poszerzać swoją wiedzę i rozwijać umiejętności dzięki wskazanym narzędziom, otrzymanym pomocom i materiałom dydaktycznym.
Branża UX zmienia się bardzo dynamicznie i konieczne jest bycie na bieżąco z trendami projektowymi i technologiami wykorzystywanymi we współczesnych projektach. Słuchacze będą mieli możliwość pozostawania w kontakcie ze wszystkimi absolwentami i wykładowcami oraz otrzymają dostęp do aktualizowanych źródeł i materiałów z zakresu UX, dzięki czemu będą mogli rozwijać swoje kompetencje i umiejętności także po ukończeniu studiów. Ponadto otrzymają prestiżowy dyplom Uczelni, która od wielu lat ceniona jest zarówno na rynku IT, jak i przez branżę kreatywną, potwierdzający wysokie kwalifikacje z zakresu projektowania UX.
Dowiedz się więcej!
Wartość dodana
Po ukończeniu tych studiów absolwent będzie:
- znał i rozumiał zagadnienia z dziedziny Human-Computer Interaction (HCI) związane z projektowaniem produktów i usług cyfrowych,
- potrafił stosować zasady projektowania zorientowanego na człowieka (UCD) w celu zapewnienia wysokiego poziomu UX tworzonych rozwiązań interaktywnych takich jakich serwisy internetowe, aplikacje mobilne itp.,
- rozumiał elementy składowe wdrażania strategii UX i podstawy ekosystemu biznesowego,
- rozumiał i potrafił analizować potrzeby użytkowników w procesie projektowania procesów, usług, interfejsów użytkownika i interakcji,
- wykorzystywał odpowiednie metody badawcze na różnych etapach projektowania UX,
- potrafił modelować i budować innowacyjne produkty i usługi cyfrowe oparte na badaniach z użytkownikami,
- tworzył dobrze zorganizowaną, logiczną strukturę i architekturę informacji,
- stosował podstawy sztuki designu oraz wytyczne/wzorce projektowe dotyczące tworzenia interfejsów użytkownika i interakcji na różnych platformach,
- tworzył zaawansowane i kompleksowe prototypy interfejsów użytkownika i interakcje o zróżnicowanym poziomie szczegółowości za pomocą specjalistycznego oprogramowania,
Godziny otwarcia
Poniedziałek 8.00–17.00
Wtorek 8.00–17.00
Środa 8.00–17.00
Czwartek 8.00–17.00
Piątek 8.00–16.00
Centrum Kształcenia Podyplomowego
Obsługa kandydatek i kandydatów na studia w PJATK odbywa się stacjonarnie, telefonicznie i mailowo.
Dokumenty można dostarczać drogą elektroniczną – wgrywając skany na swoim indywidualnym koncie rekrutacyjnym.
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych osób rekrutujących się na studia w PJATK
Kontakt
Biuro Centrum Kształcenia Podyplomowego
pokój nr 13 w budynku B
tel. (+48) 512 497 506
tel. (+48) 504 640 530
tel. (+48) 22 58 44 597
e-mail: podyplomowe@pja.edu.pl
ul. Koszykowa 86
02-008 Warszawa
Kierownik merytoryczny studiów
Wykładowca w Katedrze Multimediów Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie, absolwent Wydziału Informatyki tej samej uczelni. Pasjonat projektowania interakcji, sztuki cyfrowej, multimediów i gier komputerowych. Specjalizuje się w Human-Computer Interaction, Mixed Reality, Interactive Digital Storytelling oraz Voxel Art, łącząc te dziedziny w swoich badaniach i praktyce twórczej. Prowadzi szkolenia z zakresu UX/UI oraz interdyscyplinarne warsztaty, które integrują nowe technologie z ekspresją artystyczną, inspirując studentów do kreatywnego eksperymentowania na styku sztuki i inżynierii. Autor publikacji naukowych dotyczących zastosowania multimediów w edukacji, sztuce, medycynie i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami. Aktywnie współtworzy projekty artystyczne z artystami posługującymi się nowoczesnymi mediami, eksplorując możliwości narracji interaktywnej i estetyki cyfrowej. Certyfikowany ekspert Adobe (ACE), zafascynowany światem wizualnych opowieści i projektowaniem doświadczeń użytkownika.
Kontakt: mati@pjwstk.edu.pl

Do kogo skierowane są te studia?
Program studiów jest adresowany przede wszystkim do:
- projektantów produktów, projektów UX i interfejsów użytkownika zajmujących się produktami i usługami cyfrowymi, którzy chcieliby usystematyzować swoją wiedzę dotyczącą HCI i poznać współczesne potrzeby użytkowników oraz trendy w projektowaniu interfejsów użytkownika oraz interakcji,
- Web designerów, projektantów aplikacji mobilnych i innych cyfrowych rozwiązań interaktywnych, którzy chcieliby przygotowywać intuicyjne i przyjazne dla odbiorców produkty i usługi z uwzględnieniem oczekiwań zamawiającego projekt i aspektów technicznych.
- strategów produktów/UX, menedżerów/właścicieli produktów cyfrowych, zespołów ds. innowacji, którzy współpracują z informatykami i UX designerami i chcieliby wdrożyć strategię UX oraz ulepszyć proces komunikacji w zespole projektowym stosując odpowiednie metody/narzędzia wspierające pracę zespołową w celu stworzenia innowacyjnego produktu/usługi cyfrowej,
- pracowników branży kreacji, strategii, analizy biznesowej, IT i marketingowej chcących poszerzyć swoje kompetencje zawodowe,
- osób kreatywnych, chcących zdobyć niezbędną wiedzę teoretyczną oraz praktyczną związaną z aspektami UX, tworzeniem graficznych interfejsów użytkownika, a w szczególności z metodami projektowania zorientowanego na użytkownika w celu dostarczenie intuicyjnych i przyjaznych użytkownikowi produktów cyfrowych.

Absolwenci tego kierunku najczęściej pracują w charakterze :
- badaczy UX, których celem jest poznanie i zrozumienie potrzeb użytkowników, a następnie ich implementacja w projektowanym produkcie lub usłudze cyfrowej,
- projektantów UX zajmujących się modelowaniem architektury informacji i prototypowaniem graficznych interfejsów użytkownika i interakcji dla rozwiązań internetowych oraz mobilnych,
- projektantów UI odpowiadających za projekty graficzne interfejsów użytkownika i przygotowanie makiet i prototypów o wysokim poziomie odwzorowania detali wizualnych dowolnych produktów cyfrowych,
- ekspertów użyteczności, którzy odpowiadają za planowanie i przeprowadzenie testów użyteczności w celu ewaluacji stworzonych rozwiązań interaktywnych i zapewnienie wysokiego poziomu UX.

Projekty studentów
Sztuki Nowych Mediów
Projekt aplikacji „Planthero”
Autor: Anna Pazik
Promotor główny – Jacek Staszewski
Promotor techniczny – Marcin Wichrowski
Promotor pracy pisemnej – Marzena Królikowska-Dziubecka
Aplikacja językowa “Doodle”
Autor: Weronika Horyńska
Promotor główny – Jacek Staszewski
Promotor techniczny – Marcin Wichrowski
Promotor pracy pisemnej – Marzena Królikowska-Dziubecka
Poznaj zespół Centrum Kształcenia Podyplomowego
Nikt nie opowie o studiach podyplomowych oferowanych przez Centrum Kształcenia Podyplomowego lepiej niż ich twórcy. Zapraszamy do wysłuchania paru słów dyrektora Centrum Kształcenia Podyplomowego, Pani Marty Godzisz, która opowie, dlaczego nasze studia podyplomowe są wyjątkowe.
