Informacje ogólne
Elastyczność i komfort
Wiemy, że wiedzę i umiejętności zdobywa się najowocniej w odpowiednich warunkach dlatego nasze zajęcia odbywają się zarówno w formie zdalnej (oszczędzając czas i energię) jak i stacjonarnie (umożliwiając nawiązanie i podtrzymanie relacji, pełniejszą wymianę doświadczeń).
Studia trwają dwa semestry i obejmują 10 zjazdów w tym: 5 zjazdów on-line i 5 stacjonarnych w Warszawie.
Zajęcia prowadzone są w języku polskim.
Merytoryka
Program opracowaliśmy tak, aby zapoznać Słuchaczy z jak najszerszym zakresem merytorycznym neurozarządzania uwzględniając najnowsze trendy, wyniki badań nad mózgiem i specyfikę branży IT, jak również, aby umożliwić praktyczne przećwiczenie wielu poruszanych tematów.
Program studiów
Opis przedmiotów
Wprowadzenie do nauk o mózgu (16 godz.)
- Neuronauki – historia, rozwój, zastosowanie
- Specyfika mózgu człowieka – fazy rozwoju, możliwości, ograniczenia
- Badania nad mózgiem, neuroobrazowanie – najnowsze badania
- Dziedzictwo Człowieka z Cro Magnon – biologiczne uwarunkowania myślenia, działania i emocji dorosłego człowieka
- Biologiczne i neurobiologiczne uwarunkowania pracy
Neurozarządzanie – budowanie skutecznego zespołu (32 godz.)
- Zespół czy grupa? Biologiczne, neurobiologiczne, psychologiczne i socjologiczne aspekty budowania zespołu i pracy w zespole i w grupie
- Jak komponować szczęśliwy i skuteczny zespół
- Różnice międzypokoleniowe w świetle badań nad mózgiem dojrzałym i niedojrzałym
- Lider i menedżer – role łączne i rozdzielne
- Memetyczna rola menedżera w zespole – warsztat
Neurozarządzanie – angażowanie i motywowanie pracowników (32 godz.)
- Neurobiologiczne i psychologiczne uwarunkowania motywacji do pracy i aktywności dorosłego człowieka
- Specyfika systemu kar i systemu nagród w zarządzaniu – ujęcie neurobiologiczne i psychologiczne
- Mity dotyczące motywowania
- Przegląd dobrych wzorców – skuteczna motywacja w zgodnie z potrzebami mózgu dorosłego człowieka
- Warsztat menedżerski – komponowanie mapy motywacyjnej
Neurozarządzanie – mózg lidera / menedżera (16 godz.)
- Umysł lidera – umysł jutra: odkrywanie potencjału, budowanie nawyków zmieniających mózg, tworzenie relacji w niepewnej przyszłości
- Myślenie pytaniami i nastawienie na rozwój
- Dobrostan lidera / menedżera – ujęcie praktyczne
- Wzmacnianie marki osobistej menedżera – budowa wiarygodności i zaufania
- Warsztat menedżerski
Neurozarządzanie – zwiększanie efektywności zespołu (32 godz.)
- Pamięć operacyjna, uwaga i możliwości skupienia się – możliwości i ograniczenia
- Mechanizmy zapamiętywania – pamięć operacyjna i proceduralna a warunki pracy
- Hipokamp – brama pamięci i jego specyficzne potrzeby
- Styl zarządzania a efektywność członków zespołu – jednostka i grupa
- Mity dotyczące planowania i organizacji zadań
- Planowanie i organizacja zadań – przegląd dobrych wzorców
- Mechanizmy korzystania z mądrości zbiorowej zespołu – zarządzanie wiedzą w organizacji
- Warsztat menedżerski
Mechanizmy lustrzane i kanoniczne w skutecznym zarządzaniu (16 godz.)
- Neurony lustrzane i neurony kanoniczne – mechanizmy działania, najnowsze badania i tezy
- Wykorzystanie mechanizmów lustrzanych i kanonicznych w motywowaniu, angażowaniu, budowaniu relacji
- Zapobieganie konfliktom oraz zarządzanie sytuacjami konfliktowymi w zespole
- Hipokamp i storytelling a mechanizmy lustrzane i kanoniczne – budowanie pozycji lidera i menedżera w zespole
- Warsztat menedżerski
Neurozarządzanie – organizacja miejsca i warunków pracy przyjaznej mózgowi (16 godz.)
- Warunki pracy przyjazne mózgowi
- Warunki fizyczne – optymalne kompozycje zgodne z podstawowymi potrzebami – przegląd dobrych wzorców w Polsce i na świecie
- Warunki psychologiczne – styl zarządzania, styl komunikacji, kultura organizacyjna, atmosfera w zespole, poziom stresu – przegląd dobrych wzorców w Polsce i na świecie
- Warsztat menedżerski
Poznaj zespół Centrum Kształcenia Podyplomowego
Nikt nie opowie o studiach podyplomowych oferowanych przez Centrum Kształcenia Podyplomowego lepiej niż ich twórcy. Zapraszamy do wysłuchania paru słów dyrektora Centrum Kształcenia Podyplomowego, Pani Marty Godzisz, która opowie, dlaczego nasze studia podyplomowe są wyjątkowe.