Informacje ogólne
Elastyczność i komfort
Wiemy, że wiedzę i umiejętności zdobywa się najowocniej w odpowiednich warunkach, dlatego nasze zajęcia odbywają się zarówno w formie zdalnej (oszczędzając czas i energię), jak i stacjonarnie (umożliwiając warsztaty kreatywne, nawiązanie i podtrzymanie relacji, pełniejszą wymianę doświadczeń).
Studia trwają dwa semestry i obejmują 11 zjazdów w systemie hybrydowym: 9 zjazdów on-line i dwa stacjonarne w Gdańsku.
Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu w soboty i niedziele.
Zajęcia prowadzone są w języku polskim.
Merytoryka
Program opracowaliśmy tak, aby zapoznać Słuchaczy z jak najszerszym zakresem merytorycznym tematu psychologii tworzenia scenariuszy i zasad gier, jak również, aby umożliwić praktyczne – warsztatowe przećwiczenie wielu poruszanych tematów. Słuchacze otrzymują też profesjonalne zestawy materiałów (skrypty, gotowe szablony, lektury – podręczniki w wersji cyfrowej i papierowej).

Program studiów
Opis przedmiotów
- Wybrane zagadnienia z zakresu psychologii gier
- Analiza gier z perspektywy psychologicznej
- Procesy poznawcze w tworzeniu i odbiorze gier
- Projektowanie gier z perspektywy psychologicznej
- Analiza przypadków
- Psychologia gracza: motywacje, preferencje i potrzeby
- Emocje w grach zespołowych i indywidualnych
- Gry zespołowe – mechanizmy psychologiczne
- Zaangażowanie a uzależnienie – aspekty psychologiczne
- Analiza przypadków
- Gry i grywalizacja w zarządzaniu zespołem i działach HR
- Gry i grywalizacja – zastosowanie w marketingu, PR i budowaniu marki
- Gry i grywalizacja – zastosowanie w edukacji
- Analiza przypadków
- Wprowadzenie do kreatywności i technik projektowania
- Warsztat kreatywności
- Design Thinking w projektowaniu scenariuszy gier
- Mózg gracza – użytkownika: uwarunkowania biologiczne
- Różnice generacyjne i kulturowe
- Neurobiologiczne uwarunkowania uwagi, koncentracji i pamięci
- System kar i system nagród a scenariusz gry
- Mechanizmy lustrzane i kanoniczne a budowanie gry
- Hipokamp – brama pamięci wrażliwa na historie
- Neurobiologiczne podstawy storytellingu
- Zaangażowanie a uzależnienie – aspekty etyczne
- Przekaz, treści, konsekwencje
- Wykorzystanie scenariuszy gier do zmiany postawy, poglądów, przekonań
- Scenariusz gry a wpływ społeczny
- Analiza przypadków
- Scenariusz gry jako historia
- Zasady wykorzystania historii w grach
- Storytelling w grze – konstrukcja bohaterów, interakcji i chronologii wydarzeń
- Analiza przypadków
- Warsztat storytellingu
- Narzędzia scenarzysty – przegląd i wykorzystanie
- Zasady tworzenia logiki i poziomów gry
- Projektowanie gameplayu w rozgrywce
- Doświadczenia gry VR/AR/MR
- Inspiracje interdyscyplinarne
- Warsztat
- Własność intelektualna a tworzenie scenariuszy gier
- Zabezpieczenie własności intelektualnej
- Opatentowanie pomysłu
- Odpowiedzialność prawna autora scenariusza gry
Poznaj zespół Centrum Kształcenia Podyplomowego
Nikt nie opowie o studiach podyplomowych oferowanych przez Centrum Kształcenia Podyplomowego lepiej niż ich twórcy. Zapraszamy do wysłuchania paru słów dyrektora Centrum Kształcenia Podyplomowego, Pani Marty Godzisz, która opowie, dlaczego nasze studia podyplomowe są wyjątkowe.