Informacje ogólne
Organizacja zajęć
Studia trwają dwa semestry i obejmują zblokowane cykle spotkań warsztatowych.
Zajęcia odbywają się w formie 3 skumulowanych bloków w semestrze obejmujących 3 lub 4 dni spotkań (np. czwartek – niedziela lub piątek – niedziela)
Zajęcia prowadzone są w języku polskim.
Merytoryka
Przygotowane materiały dydaktyczne koncentrują się na:
- studiowaniu właściwości obrazowania w świecie nowych technologii
- analizie cech przestrzennych pod kątem tworzenia rozbudowanych projektów
multimedialnych - zagadnieniach czasu (w tym pojęcia czasu rzeczywistego w kreacji)
- analizie dźwięku i używania jego właściwości w wypowiedzi multimedialnej
- badaniu działań ruchomych i statycznych i ich znaczeniu w projekcie multimedialnym.

Program studiów
Opis przedmiotów
- Wprowadzenie do środowiska TouchDesigner. Omówienie interface’u oprogramowania TouchDesigner. Wstęp do generowania i przetwarzania tekstur 2D.
- Tworzenie i przetwarzanie tekstur 2D. Wprowadzenie do operatorów sygnałowych, generowanie i przetwarzanie sygnałów sterujących.
- Tworzenie i przetwarzanie geometrii 3D. Sensory: sterowanie teksturami i geometrią w czasie rzeczywistym. Wprowadzenie do projektu rocznego.
- Wprowadzenie do narzędzi graficznych 2D. Przegląd koncepcji, technik i metod.
- Grafika komputerowa w projektowaniu interaktywnym. Interfejsy użytkownika.
- Montaż wideo i postprodukcja.
- Wstęp do urządzeń wyświetlających (projektory, telewizory, ekrany diodowe). Wstęp do sygnałów wideo
- Wstęp do sieci komputerowych
- Sieci komputerowe, protokół OSC
- Przegląd zasad, technik i zastosowań projektowania dźwięku w kontekstach multimedialnych.
- Znaczenie dźwięku w zwiększaniu doświadczeń użytkowników i komunikacji w różnych mediach.
- Wprowadzenie do zarządzania projektami multimedialnymi: Przegląd zasad zarządzania projektami i metodologii stosowanych w szczególności w projektach multimedialnych. Unikalne wyzwania i kwestie związane z zarządzaniem projektami multimedialnymi, w tym wydarzeniami w czasie rzeczywistym.
- Zrozumienie procesu inicjowania projektu, w tym identyfikacja celów projektu, interesariuszy i definiowanie zakresu projektów multimedialnych. Skutecznie inicjowanie i definiowanie parametrów projektów multimedialnych w celu zapewnienia oczekiwanych wyników.
- Planowanie i harmonogramowanie projektów, poznanie technik i narzędzi w kontekście projektów multimedialnych. Wiedza praktyczna na temat tworzenia planów projektów, definiowania zadań i opracowywania realistycznych harmonogramów w celu skutecznego zarządzania.
- Przetwarzanie tekstur za pomocą sygnałów sterujących w czasie rzeczywistym. Sterowanie geometrią 3D w czasie rzeczywistym za pomocą kontrolerów. Wprowadzenie do skryptowania. Prototypowanie projektu rocznego.
- Integracja sygnałów sterujących i skryptowania. Budowanie interface’ów użytkownika. Praca nad projektem rocznym: budowanie projektu, testowanie.
- Integracja sygnałów sterujących i skryptowania. Budowanie interface’ów użytkownika. Prezentowanie projektu, obrona projektu. Wnioski.
- Wprowadzenie do multimedialnych środowisk 3D.
- Techniki środowisk 3D.
- Grafika 3D w projektach interaktywnych.
- Wstęp do oświetlenie scenicznego. Protokół DMX, protokół Art-Net
- Wstęp do techniki wideo. Kamery, miksery wideo, formaty wideo, infrastruktura SDI
- Wstęp do urządzeń audio. Protokół MIDI
- Implementacja audio w środowisku TouchDesigner.
- Audio-reaktywne projekty interaktywne.
- Znaczenie komunikacji dla procesu zarządzania projektem. Różne style zarządzania zespołem/ projektem, techniki negocjacyjne, mediacyjne w zależności od projektu oraz typu osobowości osoby zarządzającej.
- Strategie skutecznego angażowania interesariuszy i zarządzania oczekiwaniami w kontekście projektów multimedialnych.
- Tworzenie narzędzi informatycznych wspomagających zarządzanie projektem. Technika budowania architektury narzędzia informatycznego (aplikacji) w zależności od potrzeb. Ćwiczenia praktyczne z zakresie budowania narzędzi przydatnych w procesie zarządzania.
- Praktyczne zarządzanie projektami multimedialnymi: Zastosowanie zasad i technik zarządzania projektami w rzeczywistych projektach multimedialnych. Praktyczne ćwiczenia i symulacje, wykorzystujące narzędzia oprogramowania do zarządzania projektami i zdobywanie praktycznego doświadczenia w zarządzaniu projektami multimedialnymi od ich rozpoczęcia do zamknięcia.
Poznaj zespół Centrum Kształcenia Podyplomowego
Nikt nie opowie o studiach podyplomowych oferowanych przez Centrum Kształcenia Podyplomowego lepiej niż ich twórcy. Zapraszamy do wysłuchania paru słów dyrektora Centrum Kształcenia Podyplomowego, Pani Marty Godzisz, która opowie, dlaczego nasze studia podyplomowe są wyjątkowe.